Livest store spørgsmål

Idag ( Søndag) har været en dejlig dag.
Dels fordi vi har været inde i byen. Yes! CPH – Hovedstaden og spise brunch i dejligt selskab med søde venner, men også fordi vi har haft vores piger her i denne weekend. Nogengange kan vi godt gå dage i hinandens selskab uden egentligt at tale om noget helt bestemt eller særligt, men sådan en Søndag som idag er åbenbart dagen hvor nogen af livets store spørgsmål skal besvares.

På turen hjem fra byen hører vi radio og lytter til det nye nummer med Nik & Jay og Alberte ( min bonusdatter) spørger mig : ” Hvem ka du bedst li – Nik eller Jay?” Det går her op for mig, at jeg ikke helt er klar over hvem der er hvem, og jeg spørger ( forstår jeg nu) dumt: ” hvem er hvem?”Ja Nick det er ham med rygsækken. Øh allright så.  Jeg ved simpelthen ikke hvad det svar betyder, men jeg siger “Øh så tror jeg bedst jeg ka li ham den anden”. Dette svar godtages for det er af en eller anden grund åbenbart også ham det er rigtigt, at kunne lide bedst. Nu har jeg så siddet og googlet efter billeder og har da fundet et flot et syntes jeg selv – stadig uden rygsæk???

Vi kommer hjem, pigerne sidder i køkkenet og spiller kort. Da jeg nægter at lave saftevand til dem kalder de mig en ond mor og stedmor. “Ja jeg er ligeså ond som hende i Snehvide “siger jeg. Josephine kigger på mig og siger “det er alså i Askepot der er en ond stedmor”. Jeg holder stædigt fast i at det er der alså også i Snehvide. Da jeg går ud af køkkenet, kan jeg høre dem diskutere frem og tilbage om hvad der er hvad ,og Alberte udbryder pludselig” Åh nu ka jeg huske det! Snehvide det er hende der der bor uden i skoven med alle de der nisser”.  Og ja det ka jeg jo ikke rigtigt sige noget til. Det er jo det hun gør.

Vores børn er, måske naturligt nok da de jo ikke er rigtigt søskende, forskellige som nat og dag. Alberte er meget sparsommelig og gemmer penge. Har Josephine en 5ér ja så brænder den virkelig i lommen. Hun er lidt misundelig på Albertes pengekasse der indeholder adskillige hundrede.
Da det jo som bekendt ikke kører helt på skinner for Amagerbanken, og en venlig sjæl engang satte 1000kr ind på en konto der til Josephine, tilbyder jeg Josephine at hæve dem, veksle dem til 100ér så hun kan putte dem i sin pengekasse. Det syntes hun er en rigtig god ide, og jeg tænker glad at det er vel nok en god løsning. Så føler hun også at hun har penge, og jeg føler også hun har forstået pointen. Alberte som er 1,5 år ældre har dog sine tvivl, så hun spørger lige for en sikkerheds skyld. ” Hvad skal du så bruge dem på Jos?” Josephine kigger undrende på hende og siger – “Ja på slik selvfølgelig”.

I rest my case

One response to “Livest store spørgsmål

  1. Pingback: En bonderøvs livsliner på nettet

Skriv et svar

